Leolux: akik diktálják a trendet
Leolux – innováció, luxus, kényelem, minőség.
Ezekkel a szavakkal lehet jellemezni a holland cég modern kanapéit, foteljeit, étkezőasztalait, székeit, és kávézóasztalait. Jöjjön el bemutatótermükbe, hogy Ön is meg megtapasztalja a Leolux minőséget.
A Leolux története példaértékű: egy családi vállalkozás, amely mintegy 80 éve meghatározza a trendeket.
A Leolux a két világháború között Hollandiában alapított cég, mely a kezdetekben mindössze néhány főből állt. A 30-as és 40-es években a kornak megfelelő, hagyományos bútorokat gyártott, mindaddig amíg a második világháború után – 1948-ban – két holland testvér (Ton, és Jan) a családjuk összespórolt pénzéből megvásárolta a céget. Ton és Jan első dolga az volt, hogy – ma úgy mondanánk – átpozicionálták a vállalatot. A legjobb, leghíresebb holland szakembereket hívták a céghez: céljuk az volt, hogy a legtöbbet hozzák ki a bútorgyártásból.
Innováció
Az immár családi vállalkozásban működő céghez – az ötvenes évektől fogva – folyamatosan érkeztek nem csak a holland, hanem a dán, olasz, német, angol tervezők is, akik magukkal hozták a saját látásmódjukat: új technikákkal, anyagokkal kísérleteztek. Elhagyták vagy továbbfejlesztették az akkor beváltnak számító varrástechnikákat és előtérbe helyezték az akkor újdonságnak számító anyagokat, például a műbőrt. Elkezdődött az innováció korszaka. Ebben nyújtott segítséget a megújult gyártástechnika.
Ennek az új iránynak köszönhetően a Leoluxot a hatvanas években már vezető luxusmárkaként ismerte a világ. Első saját bemutatótermüket 1964 ben nyitották meg, melyet azután több hasonló követett szerte Európában.
Luxus – holland design bútor
A 70 es években kitört válság nem kegyelmezett a Leoluxnak sem, hiába voltak a legnagyobb modern bútorokat gyártó luxuscégek egyike. A család minden erejét a cégre koncentrálta: ezekben az években a Leolux Belgiumba, Németországba exportálta design bútorait: vevőkörük az olyan modern designbútorokat kedvelők közül kerültek ki, akik a luxust is szerették.
A válság átvészelése után a Leolux komoly marketinggel erősítette meg a helyét a neves, trendteremtő bútorgyártó cégek között.
Kényelem, már a 80-as években is.
A 80-as években – korát, konkurenciáját megelőzve – profi fotókkal, katalógusokkal mutatta meg a közönségének, hogy a bútorok lehetnek egyszerre kényelmesek, funkcionálisak és trendteremtőek is. Nem csak az összetett, és jól célzott marketing segített abban, hogy a cég a 2000-es évekre Európa egyik legnagyobb designerbútor cége lett, hanem a tökéletes minőségű bútorok, és a folyamatosan érkező új szemléletet hozó, nemzetközi designerek kemény munkája is.
Minőség
Semmi nem mutatja jobban a Leolux elismertségét,minőségét, minthogy több olyan minőségi, trendteremtő bútort vezettek be a piacra (például az Echnaton fotelt, vagy a Papageno karosszéket) melyeket a mai napig „az áttörésnek” tekintenek. Ezen kívül számos alkalommal nyertek el komoly presztizzsel rendelkező designdíjakat mint például a Red Dot Design Award, mellyel nemzetközi szinten is kimagasló számban jutalmazták korukat rendre megelőző innovatív termékeiket.
Eközben a 90-es években a Leolux elkezdte a közös munkát Stefano Marzaroval: ebből a közös munkából születtek meg az audiovizuális termékekkel egybeépített luxus bútorok: ezen a koncepción alapultak a 90-es évek végén a Leolux elektronikusan vezérelhető bútorai, foteljei.
A Leolux napjainkban
A Leolux tulajdonosainak következő generációja 2004-ben valósította meg álmát: megnyitották a Via Creandi látogatóközpontot, mely a központi üzembe szervesen integrálva enged betekintést a gyártási folyamatokba. Így vált a Leolux 80 év alatt a világ egyik legelismertebb bútorgyártó cégévé. Tette mindezt úgy, hogy az eredetileg megfogalmazott filozófiától – mely a minőségi, kényelmes bútorok készítése, innovatív megoldásokkal – a kezdetek óta nem tért el.