Kartell: a glamour csodálatos világa
Az egyedi designjáról azonnal felismerhető ikonikus Kartell gyönyörű és igazán jellegzetes bútoraival, tárgyaival minden hangulat könnyedén megteremthető. Az 1949-ben alapított vezető formatervező cég, a Kartell, az olasz design világszimbóluma, egy igazi „Made in Italy” ikon.
A Kartell a legrangosabb nemzetközi formatervezőkkel, mint pl Philippe Starck, együttműködve alkotja meg az azonnal felismerhető tárgyait, melyek egyedi designja, tartóssága és minősége vitathatatlan. Kreativitás és modern technológia, glamour és funkcionalitás, minőség és innováció: a tényezők rendkívüli kombinációja, járult hozzá a Kartell tartós sikeréhez. A Kartell, a design világ egyik meghatározó és vezető alakja, kollekciója egyedi, eredeti, változatos és egyedülálló.
Kartell történelem
74 éves történelem, család, kultúra és design, ipari termékek, új anyagok és csúcstechnológiák.
74 év folyamatos kutatás és csere a nagy tervezőkkel, a szépség és az abszolút minőség keresése érdekében. 70 év piaci siker, együttműködések és partnerségek, eladásra és kommunikációra szánt események és projektek 74 éve.
A Kartell-t 1949-ben Giulio Castelli alapította, és az első években tette meg az első lépéseket annak a jellegzetes formatervezésnek a megalkotására, amely a későbbiekben a „Made in Italy” címke megtestesítője lett.
1988-ban a vállalatot Claudio Luti, Giulio és Anna Castelli veje vásárolta meg, aki a divatszakmában szerzett tapasztalatokat. A Luti által a Versace divatházban kifejlesztett érzékenység, a tökéletesség és az ízléses tervezés iránti szeretet új kezdetet jelentett a márka számára. Luti olyan tervezőkkel és építészekkel keresett együttműködést, mint Philippe Starck, Ron Arad, Antonio Citterio, Ferruccio Laviani, Piero Lissoni, Patricia Urquiola, Mario Bellini, Alberto Meda és Vico Magistretti, akik a márka jelképévé vált termékekért felelősek. Az anyagok friss megközelítése diktálta az új irányt, és valódi fordulópontokat hozott a Kartell számára: az anyagok tanulmányozása, manipulálása és gazdagítása olyan végterméket eredményezett, amely eddig nem látott tulajdonságokkal rendelkezett.
FORDULÓPONT
A fordulópontot az jelentette, amikor többéves kutatás után és egy forradalmi újításnak köszönhetően 1999-ben a Kartell a világon elsőként használta a polikarbonátot lakberendezési tárgyak gyártásához. Az eredmény a La Marie volt, egy teljesen átlátszó, modern, minimalista dizájnnal rendelkező szék, amely előkészítette az utat a Louis Ghost számára, amely ma is a Kartell egyik legkelendőbb terméke. Ettől a pillanattól kezdve a vállalat továbbfejlesztette és feltárta az átláthatóság témáját, amely egyedivé és eredetivé tette, folytatva a felületek és formák tanulmányozására irányuló kutatásait, kezdve az új technológiák és nagy teljesítményű anyagok használatával, amelyek lehetővé tették, hogy olyan termékeket hozzanak létre, amilyeneket korábban még soha nem alkottak.
A Kartell ma egy olyan vállalat, amely a jövőbe tekint, Claudio Luti pedig megosztja az irányítást gyermekeivel, Lorenzával és Federicóval, akik egyetemi tanulmányaik után különböző szakmai háttérrel csatlakoztak a céghez. Ma Lorenza a marketing és kiskereskedelmi igazgató, Federico pedig kereskedelmi igazgató.
Ma a Kartell a múltjának és a jövőbe való folyamatos vetítésének tökéletes szintézise, amely egyesíti a vállalati kultúra nagyszerű örökségét az új utak felfedezésére és az új élményekre való törekvés vágyával, amelyet az alkotás iránti intenzív szenvedély ural.